Partnerships

De schoonheid van omdenken.

 

Als we het afgelopen jaar één ding hebben geleerd, is het wel dat we onze oude gewoonten en ideeën moeten herzien. Ook in de fashion industrie was omdenken nodig. Catwalkshows met een selecte groep genodigde op exclusieve locaties zijn er in een wereld met de focus op besmettingscijfers en beperkt sociaal contact niet meer bij. Maar waar een deur dicht gaat, gaat altijd een nieuwe deur open.

 

Tekst: WILLIAM FAN & WALA internationaal
Fotografie: Janine Sametzky

Om deze reden gebruikt designer WILLIAM FAN, voor het eerst een korte film voor de presentatie van zijn nieuwe collectie: THE ART OF VALUE. Deze film geeft de mogelijkheid om de collectie op een nieuwe, visuele manier te beleven.

You may also like.

Shop the Story

Gezichtslotion Limited Edition
Gezichtslotion Limited Edition
versterkt, hydrateert en vitaliseert je huid
Meer info en kopen
Shampoo
Shampoo
verzorgend voor elk haartype
Meer info en kopen

"In THE ART OF VALUE wilde ik het concept ‘waarde’ en de complexiteit ervan reconstrueren, er vraagtekens bij zetten en een toekomstvisie laten zien. De waarde van mijn designs komt niet alleen van mijzelf, maar ook van de mensen die de kledingstukken een deel van hun leven laten worden.”

In de korte film komen niet alleen realistische en surrealistische werelden met elkaar in aanraking, ook de twee nieuwe collecties Spring/Summer 2021 en Fall/Winter 2021 zijn in elkaar verweven. De film en de make-up looks zijn ook dit keer tot stand gekomen in samenwerking met Dr. Hauschka. De jarenlange samenwerking en het vertrouwen in elkaar, worden gedreven door de vrijheid en de moed om nieuwe wegen in te slaan.

"Ik vind het belangrijk om de stralende kant van iedere persoonlijkheid te ondersteunen. De kracht van puur natuur en de kunst om daarmee dit unieke verzorgings- en cosmeticapalet te creëren fascineren mij, ik ben dan ook dankbaar voor deze samenwerking.”

Deze waarden en kijk op de diversiteit van individuele schoonheid, is wat Dr. Hauschka en WILLIAM FAN gemeen hebben.

THE ART OF VALUE is een portret van een groep unieke persoonlijkheden die leven in een retro-futuristische toekomstvisie in het nieuwe, meertalige Berlijn. De film heeft in de hoofdrol twee performing artists: Azza en Azama Bashir, begeleid door muzikant Lyra Pramuk en kunstenaar Gregor Hildebrandt. In deze dromerige, soms ietwat bizarre wereld, worden actuele waardesystemen en schoonheidsidealen ter discussie gesteld. Zo zijn knopen in deze utopie een waardevol betaalmiddel, hebben kinderen een relevante positie in de maatschappij en wordt er zonder barrière met elkaar gecommuniceerd in verschillende talen. Centraal staat een vreedzaam gemondialiseerde wereld, waarin de kleine dingen in het leven, waaronder mode en schoonheid, anders worden gezien en gewaardeerd.

Om zijn visie om te zetten in een korte film, heeft WILLIAM Fan samengewerkt met de regisseur Sylvie Weber en producent Marietta Auras. Zijn modeshows zaten altijd al vol cinematografische elementen en vertelden verhalen waarin persoonlijke anekdotes of plaatsen voorkwamen – zoals in een restaurant, museum of de Fernsehturm in Berlijn. William Fan:

"Het is voor mij belangrijk om de collectie in een visueel formaat om te zetten en zo mijn ontwerpen tot leven te laten komen. Mijn persoonlijke doel is om de film verassend te laten zijn en te spelen met nieuwe locaties."

Voor de styling van de diverse casts, waardeert William de producten van Dr. Hauschka vooral voor de vele mogelijkheden om ieder huidbeeld te laten stralen. Bij Dr. Hauschka kijken we namelijk naar de mens – ongeacht leeftijd, huidbeeld of haarstructuur.

De ‘value’ als symbool en systeem voor een samenleving hield ook hem het afgelopen jaar flink bezig:

 

Written & Directed by Sylvie Weber | Produced by Marietta Auras
De korte film over de SS21 en FW21 collecties, zal in première gaan op NOWNESS.