Goed voor de huid, goed voor de planeet.
Natuurlijk vanbinnen, kleurrijk vanbuiten. Slechts voor een beperkte tijd zijn vier Dr. Hauschka-klassiekers verkrijgbaar in een kleurrijke look: wij vieren het 20-jarige jubileum van ons fairtrade-project in Burkina Faso. De producten bevatten allen een bijzonder ingrediënt: biologische en fairtrade-gecertificeerde sheaboter, gemaakt door hardwerkende vrouwen.
20 jaar biologische sheaboter uit Burkina Faso.
Dr. Hauschka is ervan overtuigd dat door verbondenheid de toekomst groeit. En dat we samen simpelweg beter zijn. De grondstoffen voor onze producten komen daarom niet alleen uit de eigen biodynamische tuin, maar ook van fair-trade projecten die wij wereldwijd hebben opgezet. Een mooi voorbeeld hiervan is de biologische sheaboter uit Burkina Faso.
In dit land worden de noten van de sheaboom al honderden jaren door vrouwen verzameld en tot sheaboter verwerkt. Het opzetten van een lokaal productie- en exportbedrijf betekende dat de noten een betrouwbare bron van inkomsten voor de vrouwen konden vormen. De ongeveer 4000 vrouwen en hun families in 21 dorpen profiteren hier direct van: het geld dat ze verdienen stelt kinderen in staat naar school te gaan en zorgt voor een betere kwaliteit drinkwater en gezondheidszorg. Moederliefde pur sang.
Op deze manier vormt het 'goud voor vrouwen' niet alleen een hoogwaardig ingrediënt voor de huidverzorging van Dr. Hauschka, maar helpt het ook de lokale bevolking om welvarender en zelfvoorzienend te worden.
Wat maakt dit partnerschap zo speciaal?
-
Voor ons leeft een partnerschap waarbij alle partners op gelijke voet met elkaar staan door kennisuitwisseling; door 10 agronomische adviseurs ter beschikking te stellen via Agrifaso, wordt expertise op gebied van duurzame productieprocessen, kwaliteitsbeheer en landbouwherbebossing gedeeld.
-
Medische informatieverstrekking aan vrouwen in Burkina Faso en lezingen over gezondheidsthema's door Agrifaso dragen bij aan dit bijzondere fairtrade-gecertificeerde partnerschap.
-
Met langdurige partnerschappen hebben wij herhaaldelijk diverse impulsen gegeven om de zelfvoorziening van alle partners binnen de waardeketen te realiseren.