Eens pionier, altijd pionier.
Maar niet overal. Vooral antroposofische artsen waren enthousiast over het ritmische procédé, dat Rudolf Hauschka had ontwikkeld. Dankzij deze methode is het mogelijk natuurlijke geneesmiddelen zonder alcohol te produceren. De vraag naar zijn producten moedigde Hauschka aan om in 1935 de firma WALA in Ludwigsburg op te richten. Na enkele omzwervingen vestigde het bedrijf zich in 1950 in het dorpje Bad Boll/Eckwälden, waar het bedrijf tot op de dag van vandaag is gevestigd.
Cosmetica als verzorgende aanvulling
Rudolf Hauschka speelde al langer met de gedachte een eigen cosmeticalijn te ontwikkelen. De huid is immers ons grootste orgaan, natuurzuivere verzorgingsproducten helpen de huid zichzelf te verzorgen en te herstellen. Maar pas nadat hij kennis had gemaakt met de Weense Elisabeth Sigmund , die bij WALA ingrediënten bestelde voor het ontwikkelen van eigen cosmeticaproducten, namen zijn ideeën concrete vormen aan. Elisabeth Sigmund reisde naar Eckwälden en werkte samen met de geneesmiddelenexperts aan formules voor een gezichtsverzorgingslijn. Samen ontdekten ze geschikte samenstellingen zonder synthetische toevoegingen. En ze creëerden geurmengsels van natuurlijke, etherische oliën.
In 1967 kwamen de eerste producten op de markt en in 1971 leidde Elisabeth Sigmund de eerste Dr. Hauschka Therapeut op.
“In die tijd was ik met deze ideeën over natuurcosmetica een ware rebel.”
Elisabeth Sigmund
Dr. Hauschka Cosmetica voelt zich nog steeds verbonden met de pioniersgeest van de oprichtingsfase: in 1999 presenteerde het bedrijf een complete make-uplijn– met natuurlijke ingrediënten en een receptuur die niet alleen schminkt, maar tegelijkertijd ook verzorgt. In 2009 werd de cosmetica uitgebreid met mondverzorgingsproducten onder de merknaam Dr. Hauschka Med.
WALA ontwikkelt drie verschillenden productlijnen: die WALA-geneesmiddelen , Dr. Hauschka Cosmetica en Dr. Hauschka Med.
Verantwoord ondernemen

Een zaak runnen is geen kinderspel. Elk bedrijf heeft een grote verantwoordelijkheid. Ten eerste naar zijn klanten toe, want er voor hen zijn, is zijn enige bestaansreden. Maar ten tweede ook naar zijn medewerkers toe.
Lees meer
De definitie van duurzaamheid

Lang voordat het begrip duurzaamheid zijn intrede deed, waren wij ons reeds bewust van wat dit inhield: natuurlijke kringlopen en de kracht van vitale, zuivere grondstoffen liggen aan de basis van alle producten die Dr. Hauschka ontwikkelt.
Lees meer
Vacatures

Bijzondere bedrijven vragen bijzondere mensen. Wil je meer doen dan alleen werken? Wil jij een zinvolle bijdrage leveren aan de maatschappij? Dan ben jij de persoon die wij zoeken.
Lees meer